گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

کاهش آمار ابتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد | آنفولانزا افزایشی شد

  • کد خبر: ۲۲۰۶۱۴
  • ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
کاهش آمار ابتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد | آنفولانزا افزایشی شد
رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اظهار کرد: از ۴‌تا‌۱۰‌فروردین‌ماه جاری نیز ۱۸۴‌مورد بستری داشته‌ایم که دوازده مورد مثبت بوده است و مقایسه این آمار، روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز کرونا در چند سال اخیر مانع دید‌و‌بازدید‌های عیدانه و سفر‌های نوروزی نشده است. با وجود اینکه آخرین آمار زائرانی که در تعطیلات نوروز امسال به مشهد آمده‌اند از مرز ۱۰‌میلیون نفر گذشته است، طبق آمار دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در این ایام، با وجود عقب‌نشینی کرونا و کاهشی شدن آمار ابتلا در این بیماری، بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا کرده است.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: کمی قبل از شروع تعطیلات، تا چهارم فروردین‌ماه در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ۱۹۸‌مورد بستری داشتیم که کرونای هجده نفر مثبت بود. از ۴‌تا‌۱۰‌فروردین‌ماه جاری نیز ۱۸۴‌مورد بستری داشته‌ایم که دوازده مورد مثبت بوده است و مقایسه این آمار، روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

کرونا، بدون سویه جدید

زهرا نهبندانی ادامه داد: با وجود اینکه آمار کرونا در این ایام افزایش نداشته و سویه جدیدی نیز از این بیماری وارد کشور نشده است، بیماری‌های تنفسی و آنفلوانزا شیوع پیدا کرده است؛ البته که هر سرماخوردگی‌ای کرونا نیست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات عید فطر را پیش رو داریم و ممکن است دید‌و‌بازدید و تجمع‌هایی برای مراسم مختلف صورت بگیرد، توصیه و تأکید می‌شود افرادی که علائمی از بیماری دارند، خود را قرنطینه کنند و ماسک بزنند. زنان باردار، کودکان، سالمندان و افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، از شرکت در تجمعات خودداری و در‌صورت حضور از ماسک استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->